Wise men say, only fools rush in...

Publicerad 2010-02-22 02:52:00 i Life is nearly everything,

Well if you where expecting to read something about my lovelife after that headline, you can stop reading :P
I just saw a movie where the leadsong was just Elvis and that song =) Okej I can admit that the female lead reminded me of someone that i like... *dreaming away*
Okej I couldn´t help it sorry about that.
So what I was trying to say was that this day has been a slow day, I went out yesterday and felt like I was having a hangover at the start of the evening even though I didn´t drank the day before. It felt a little bit wierd acually. The night ended up in my sofa, I was trying to sleep for a whole night and get up rested, it worked =) Before I fell asleep I looked at a movie, a french romantic one :O

Enough of what I have done and feel, lets talk about the biggest problem of the day in Sweden. The trains. There is a strange conversation in the newspaper, that tell us that when the market is free everyone is going to stop travel with SJ. I just wonder why they haven´t already. there is a quite big market already, other train (That have the same problem as SJ but never get written about) bus, taxi, your own car or why don´t bicycle. I missed it but apparently there was a warning 2 issued about the weather. I don´t know if they put up those warnings at the stations, that would be a good idé or maybe on the webpages so poeple can decide already there if they should stay at home or risk be stranded at a train in middle of nowhere. Nowhere almost not excist in Sweden, anyway not in the area where there is problems. Move a little bit more north then you can find wilderness, but then you don´t have any problem only because there is coming a little bit of snow (Okej there was quite much,but still)
Okej enough english for today. Då har man iaf fått yttra sig i den frågan, surfade in på Aftonbladet nu under tiden jag skrev och insåg att det kommer att bli mer kaos under morron dagen, SL uppmanar folk att stanna hemma för att det inte kommer att kunna förlita sig på att kollektivtrafiken fungerar, undrar hur mycket snö det jhar kommit egentligen, måste kolla upp det med, men det låter ju som att det är flera meter det handlar om, förskolor och skolor kommer att hålla stängt med med tanke på att det är för mycket snö på taken. (undrar om de verkligen har slutat bygga tak som håller för snö i Sverige) snacka om att ta ut segern i förskott om att det kommer att bli varmt klimat även i här. Jag roade mig nu att kolla in trafikkamerorna som finns i Stokholm och jag tyckte att det såg ut som en vanlig trevlig vinterkväll med lagom med snö, för att vara just vinter :S

Nåja jag lär ju inte vara den enda som sitter och förundras över allt detta och skrattar lite åt det hela, men det är klart, om alla södra städer plogar lika bra som de gör i Nora så förstår jag problemen, en vacker vinterdag var jag ute och gick, eller pulsade i snön på den nyplogade cyckelbanan, jag vet att den var nyplogad för jag fick akta mig för traktorn som kom och körde förbi mig, han skalade säkert av de översta 3 cm av det 15cm djupa snötäcke som hade kommit, sen försökte han att salta bort resten, antingen har de fått ett djävla bra pris på salt i Nora eller så är det extremt dyra plogar de kör med så de inte har råd att slita på dem för mycket, jag kom hem med ett par förstörda skor den dagen (det är inte illa när man lyckas salta sönder ett par gympaskor på en promenad)
Jaja nu ska jag sluta gnälla om inkompetenta plogare inom kommunen och roa mig med att hoppa i säng, en ny dag imorron som bara kan bjuda på fler komedier (aftonbladet.se) för oss som ser ironin i det hela.

See Yah

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-04 23:03:11

Hejsan, hur är det med dig??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yffo

En beskrivning av mig själv låter ju ganska onödig vad det verkar, tror nog att ni snart hänger med....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela